Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/siecmilosci.pl/includes/menu.inc).

Sponsoring, czyli strategiczny sposób na wzrost znaczenia sportu i główny instrument marketingu sportowego.

  • Posted on: 9 February 2023
  • By: addmean
Czy kiedykolwiek zastawialiście się ile benefitów przynosi sportowcom sponsoring? Ile trzeba się postarać, aby dana oferta sponsoringowa była skuteczna i jednocześnie pewna? To co zmieniło się w Polsce czy też w innych krajach to między innymi powstanie nowych ośrodków sportowych, modne stroje, bądź też fantastyczne zawody sportowe to zasługa właśnie firm podejmujących się sponsoringu.

rowerzysta
Author: Bratislavská župa
Source: http://www.flickr.com
Ogrom informacji marketingowych może wprowadzić chaos w głowach wielu konsumentów. Co raz więcej organizowanych jest wydarzeń kulturalnych pod patronatem wielkich firm. Zachęcanie do kupna produktu w sprzedaży bezpośredniej lub lokowanie produktu w serialach jest dla nas powszechne. Jednym ze sprawdzonych sposobów marketingu jest sponsoring. To on przy mniejszych nakładach finansowych niż nakłady reklamę telewizyjną pozwala na sławę danej akcji bądź marki. Sponsoring może dotyczyć wielu dziedzin życia, jednak najpopularniejszy dotyczy sportu. Przyjrzyjmy się jak to wygląda w innym kraju. Sports funding, bo tak nazwany jest sponsoring w USA, jest fundamentem marketingu - zobacz na stronie. Dzięki niemu dzieciaki mają szansę na dużą karierę sportową. Na zakończenie szkoły zawodnicy biorą udział w meczach, które oglądają łowcy talentów. Wybrane osoby dostają stypendia, które pozwalają rozwijać swoje zdolności sportowe.

Ogromne korporacje pomagają budować ośrodki i centra sportu oraz finansują sprzęt potrzebny podczas ćwiczeń. Team zyskuje oryginalne sprzęty, co sprawia, że uzyskuje lepsze wyniki, bądź też wygrywa. korporacja zyskuje reklamę, ich logo jest przedstawiane na gigantycznych meczach, a artykuły i gadżety sprzedawane w trakcie meczy. Sports funding stał się popularny również w Polsce - fans4club.com/jak_to_dziala/. Korzyści są obustronne. Zawodnicy, których nie stać na uprawianie swojej upragnionej dziedziny sportu, maja pieniądze na rozwój kariery, a korporacje mogą cieszyć się popularnością. Zauważmy, że większość osób zapytanych jakie logo widnieje na strojach polskich sportowców, bez problemu je wymieni. Dzięki sponsoringowi kondycja polskiego sportu jest lepsza. Polskie marki wspierające sportowców mogą liczyć na przychylność wielu klientów. W ostatnich latach znacząco wzrosła cena sponsoringu. Przyrost ten wynosił około 50 procent. Znaczący wzrost wartości to zasługa między innymi zmian na rynku telewizyjnym- poszerzenie zasięgu wielu stacji. Telewizja Polsat pomogła wzrostowi dzięki Polsat Sport hulajnoga wyczynowa News, a TVN dzięki telewizji nSport.



pływaczka
Author: cotaroba
Source: http://www.flickr.com
Jeśli chodzi o budowanie stadionów, Tauron został tytularnym sponsorem Kraków Areny. Dzięki temu ta popularna spółka nie zostaje nam obca. Innym przykładem jest Red Bull, który dodał skrzydeł Adamowi Małyszowi. Zanim Polak skończył karierę logo firmy zagościło na kaskach Thomasa Morgensterna i Gregora Schlierenzauera. Małysz zdobywając dobre wyniki stawiał w blasku swojego sponsora, który zyskał innych zawodników. Jak widać przejawia się to jako efekt domina. Sports funding, w Polsce znany jako sponsoring sportowy daje wiele korzyści zawodnikom, trenerom jak i samym firmom. Na kombinezonach, kaskach czy billboardach eksponują swoje marki. Biznes otwiera się na sponsoring wszelkimi drogami i wcale nie zamierza zwalniać.