Fitness jumping – zasady, efekty i przeciwwskazania

  • Posted on: 5 December 2017
  • By: addmean
Fitness jumping to nowy rodzaj ćwiczeń, który zyskuje coraz to większą popularność.


Mówiąc w skrócie fitness jumping to skakanie na mini trampolinie.




Wariat i zakonnica
Author: Kuźnia PR
Source: Kuźnia PR


W rzeczywistości jednakże nie jest to takie proste, jak z początku się zdaje. W naszym kraju ćwiczenia na trampolinie, zatem jumping Szczecin od niedawna staje się popularny. Coraz więcej fitness klubów wprowadza do swojej oferty tego typu ćwiczenia. Ćwiczenia mogą być spokojne, polegające na delikatnym bujaniu się na trampolinie, bez wybijania się w górę lub podnoszące tętno (bieg w miejscu). Mogą też polegać na podskakiwanie (obie stopy odrywają się od skoczni), podczas którego wzmocnią się mięśnie brzucha oraz nóg. Dzięki opcjom wykorzystania wielu ruchów a także technik fitness jumping gwarantuje całościowy trening ciała (zmuszając mięśnie, zwłaszcza głębokie, do szybkich skurczów), zaś miękka powierzchnia skoczni gwarantuje amortyzację, dlatego nie obciąża stawów.


video
Author: www.4taroty.pl


Badania udowadniają również, że treningi na mini trampolinie są odpowiednie dla starszych osób, mających kłopoty z zachowaniem równowagi. Wykazują również że obciążenie, które generuje skakanie na trampolinie będzie takie samo tak na stopach, karku i czole, gdzie było mierzone (i o wiele niżej progu, w którym kości mogłyby ulec uszkodzeniu), a w czasie biegania nasze kostki będą obciążone niemal dwa razy bardziej od innych części ciała.




W czasie podskakiwania na trampolinie stosunek wyczerpania tlenu w porównaniu do potrzeb był czasami większy aniżeli podczas biegania na bieżni. Przy takim samym poborze tlenu, trzeba wykonać o 68 % większy trud w wypadku biegania aniżeli skakania na trampolinie.