Bazy typu B2C - czyli, bazy typowo konsumenckie "na już" lub na "wyjątkowe zamówienie"

  • Posted on: 27 February 2018
  • By: addmean
Dosłownie każdy, kto zakłada firmę dobrze wie, jak ważne bywa pozyskanie klientów - od tego tak naprawdę z każdym razem jest zależne cała przyszłość posiadanej firmy.


podczas szkolenia
Author: Sebastiaan ter Burg
Source: http://www.flickr.com


Aby ich pozyskać możemy wykorzystać wiele "chwytów", takiego typu jak kampanie telemarketingowe, kampanie zwane "e-mail marketingowymi", czy kampanie typu SMS, MMS i IVR. Wbrew pozorom wcale nie musimy się jednak bardzo nad nimi rozdrabniać, gdyż by "wprawić je w ruch", wystarczy tylko jedna rzecz, a więc baza rodzaju B2C. Co to jest i jak tak naprawdę ma możliwość nam dopomóc?




Bardzo wielu nie ma pojęcia, że wchodząc do sieci internetowej i korzystając z niej, nasze własne informacje bywają zbierane w bazy. Oczywiście słychać na temat tego w telewizji, czy też radiu - możemy też napotkać na ten temat artykuły, przyglądając sieć. Jednak zazwyczaj nasza własna wiedza na ten temat ogranicza się jedynie do tego, że kiedy podajemy w jakimś miejscu informacje, to informacje miejsce je utrzymuje - prawda jednak bywa trochę inna. Kiedy zgadzamy się na wykorzystanie naszych danych osobowych dla przykładu, przy zakładaniu konta w jakimś sklepie internetowym, jesteśmy zmuszeni zaznaczyć pewne konkretne zgody - jedne są obowiązkowe, inne nie, jednak te pierwsze od razu pokazują, jak bardzo wielu spośród nas nie czyta ze zrozumieniem. W rzeczywistości wyrażając zgodę na wykorzystanie danych, związujemy się umową z konkretną firmą i jej partnerami - innymi słowy posyłamy informacje dalej. W ten sposób tworzy się tak zwane bazy konsumenckie, czyli napomknięte B2C.


Takie bazy są mocno ukierunkowane - możemy zakupić jakąś na konkretny temat od innych albo i też zlecić utworzenie takiej firmie, która się w tym zadaniu specjalizuje - dzięki temu uzyskamy informacje ludzi, których interesuje konkretny typ produktu czy usługi.